Parlagfű: Idén is fel kell venni vele a harcot

A sok esővel megáldott idei nyár kifejezetten kedvez a parlagfű terjedésének. Ha allergiás vagy, ne várj az irtásra, fordulj szakorvoshoz!

A parlagfűre allergiás népesség már a 90-es években elérte a 30%-ot. Ez az arányszám folyamatosan nő, és ezért elsősorban az emberek romló immunrendszere, valamint a növény túlburjánzása tehető felelőssé. Az allergiás szervezet az egyébként ártalmatlan anyagok ellen túlzott válaszreakciókat indít, és ez okozza a kellemetlen, sokszor elviselhetetlen tüneteket. Nincs ez másképp a parlagfű allergiánál sem. A parlagfű virág pollenje a légutakba kerülve, a nyálkahártyát ingerelve váltja ki ezeket az allergiás reakciókat: orrfolyás, torok- és szemviszketés, szemgyulladás, tüsszögés.   Rossz hír az allergiásoknak, hogy a legutóbbi kimondottan száraz tél mellé idén erősen csapadékos tavasz, valamint nyár jutott. Nem lehet meglepő a tény, mely szerint a parlagfű terjedésének a nyári eső kifejezetten jót tesz. Mindezek fényében pedig sajnos kijelenthető, hogy idén jóval keményebb parlagfűszezon várható. Arra nem érdemes számítani, hogy az irtási módszerek kellő hatékonysággal tudják visszaszorítani a növény terjeszkedését, mely csak úgy ontja magából a polleneket. Az allergiásoknak még a pollenszezon beköszönése előtt érdemes felvenni a kapcsolatot kezelőorvosukkal, és megtenni a szükséges lépéseket a tünetek mérséklése érdekében. A megelőzés komoly eredménnyel járhat, sőt, a megfelelő gyógyszeres kezeléssel a tünetek tovább enyhíthetők.
  • Keresési találatok
  • Cimke